十割蕎麦 小樽北匠庵

十割そば健康法

十割そば健康法

糖尿病や動脈硬化といった成人病にもよいという「十割そば」を皆さんも召し上がってみませんか。
そばは低カロリーで栄養価が高い食品です。

Would you like to eat 100% buckwheat soba” that it is good for adult diseases such as diabetes and arteriosclerosis?
Soba is a low-calorie and nutritious food.

生そばで1人分120g、カロリーが約330kcalでとても低カロリー
昔から健康によいといわれ、他の穀類と比べてそばは栄養価の高い食品として知られています。
その栄養成分はでんぷんが約7割ですが、良質のタンパク質やビタミンB群、カリウム・カルシウム・鉄・亜鉛などの
ミネラルが多く含まれています。

It is 120 g for one person by raw soba, calorie is about 330 kcal and which is very low calorie.
That soba is good for health from long ago, and soba is known as a food with high nutritional value compared to other cereals.
About 70% of its nutritional ingredients are starch, but it contains a lot of high-quality protein, vitamin B group,
minerals such as potassium · calcium · iron · zinc.

ビタミンCは含まれていないが、ビタミンB1、B2が豊富

ビタミンB1の主な働きは糖分やでんぷんなどの糖質をエネルギーに変換し、神経や筋肉へエネルギーを運びます。そのためビタミンB1が不足すると体力が低下し、疲労などの症状が現われてイライラや食欲不振の原因になります。ビタミンB2は、たんぱく質や脂質、糖質などの代謝に関係する酵素を助けるはたらきがあり、成長、発育を促します。ビタミンB2が欠乏すると皮膚や粘膜に炎症がおこりやすくなります。また、そばにはビタミンCが含まれていないので、ビタミンCの補給に役立つのがネギや海苔です。
ビタミンB1はネギに含まれるアリシンと結びつくことで吸収率が高くなります。

■Vitamin C is not included but rich in vitamins B1, B2

The main function of vitamin B1 is to convert carbohydrates such as sugar and starch into energy and carry energy to nerves and muscles.
As a result, if vitamin B1 is insufficient, your physical strength will decline and symptoms such as fatigue will appear causing irritation and loss of appetite.
Vitamin B2 has functions to help enzymes involved in metabolism such as proteins, lipids, carbohydrates, etc.
It promotes growth and development. If vitamin B2 is deficient, inflammation is likely to occur in the skin and mucous membranes.
Also, because it does not contain Vitamin C, leeks and nori (seaweed) is useful for supplementing vitamin C.
Vitamin B1 is associated with Allicin contained in green onion, which increases absorption rate.

良質なたんぱく質が豊富! 蕎麦には植物性たんぱく質が多く含まれています。

タンパク質の栄養価、白米の72、小麦粉の47、に対して72~76と植物性タンパクのなかでも非常に良質です。何よりタンパク質の
中には、人体で作れない為に食べものから取り入れなければならない必須アミノ酸を含み、特に、発育に大切な必須アミノ酸「リジン」
が多く含まれています。アミノ酸が不足すると、体の疲れや体力の衰え、脂肪蓄積などを招くことになります。 そばのタンパク質の40%
は水溶性なので消化吸収が良い反面、ゆで湯に溶け出しやすいので、そば湯を飲んで健康を維持しましょう。

■Buckwheat contains many vegetable proteins.

Protein nutritional value, 72 in white rice, 47 in flour, against 72 to 76 and very good quality of vegetable protein.
Among other things, proteins contain essential amino acids that must be taken from foods because they cannot be made of human body,
and in particular, many essential essential amino acids “lysine” are important for development.
Lack of amino acids leads to fatigue of the body, weakening of physical strength, fat accumulation, etc.
Since 40% of the protein of buckwheat is water-soluble, it is good digestion and absorption,
but on the other hand it is easy to melt out in boiled water, so it is healthy to drink hot water which is used to boiled soba noddle and maintain health.

そばには毛細血管を強くしてくれる「ルチン」と呼ばれるポリフェノールが豊富

そばが体に良いと言われる理由のひとつに、「ルチン」の効果があります。ルチンはポリフェノールの一種で、抗酸化物質としての働きで
動脈硬化や癌、老化などの原因となる活性酸素を除去する働きをもっているといわれています。活性酸素は、DNAの突然変異を引き
起こして細胞の癌化をうながし、LDLコレステロールと結びついて血管の内壁にたまり、動脈硬化の原因になります。ルチンは水に溶
けやすいので、そばのゆで汁を捨てずに飲むことをお勧めしています。

■There is abundant polyphenols called “rutin” that will make capillaries stronger by the side.

One of the reasons why buckwheat is said to be good is the effect of “rutin”.
Rutin is a type of polyphenol, it is said to act as an antioxidant and has the function of removing active oxygen which causes atherosclerosis, cancer,
aging etc. Active oxygen causes mutation of DNA, promotes cancelation of cells, associates with LDL cholesterol and accumulates on the inner wall of
blood vessels, causing arteriosclerosis.
Rutin is easy to dissolve in water, so we recommend you to drink hot water which is used to boiled soba with dipped soba soup.

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